Робота з дошкільнятами

Навчання іноземної мови дітей дошкільного віку стало предметом зацікавленої розмови педагогів, психологів та батьків. Як правильно вчити мову? Коли краще починати навчання іноземної мови? Важливість цього питання в тім, щоб перші кроки не дали відразу негативного відношення до цієї мови. Ще з самого початку своєї роботи, я зрозуміла, що будь то заняття гуртка, чи позакласні заходи, чи уроки, вони не повинні бути лише джерелом цікавої та корисної інформації, а і захоплюючим путівником у світ англійської мови. 

Наш навчально-виховний комплекс – це заклад, в якому виховуються та навчаються діти від 2 до 10 років: це і ясла, і садок, і початкова школа. Діти приходять до нашого закладу ще малюками, і вже с трьох років, відвідуючи заняття, починають вивчення англійської мови. Протягом цих занять вони співають, танцюють, грають у різноманітні рухливі та навчальні ігри, приймають участь у лялькових виставах, сюжетно-рольових інсценівках тощо. Таким чином за допомогою іноземної мови дитина знайомиться зі звичаями та традиціями англомовних країн. Жодне заняття гуртка для дошкільнят не проходить без використання іграшок, малюнків, дидактичних ігор, пісень, римівок  та навчальних мультфільмів. Діти завжди з нетерпінням чекають на цікаві зустрічі зі світом англійської мови.

Мета і основний зміст роботи гуртка з англійської мови:

  • За навчальною програмою Шкваріна Т. М. "Програма з  англійської мови для дітей дошкільного віку", Харків: «Основа», 2005, Допущено Міністерством освіти і науки України, лист Міністерства освіти і науки України №1/11-3991 від 04.12.2002.
  •        Головними цілями навчальної програми є створення сприят­ливих умов для формування у дітей елементарних навичок усно­го мовлення, розвиток ціннісного ставлення до оточуючого світу, іншомовної культури, сприяння особистісному становленню та творчій самореалізації кожної дитини, тобто реалізація виховних, розвиваючих, освітніх та практичних завдань. Причому розвиваючі, виховні та освітні цілі навчання набувають пріоритетного значен­ня порівняно з практичними, хоча всі вони тісно пов'язані між собою.

        Розвиваюча ціль полягає у формуванні в дітей сенсорно­го сприйняття; рухової, інтелектуальної, вольової, емоційної та мотиваційної сфер.

        Виховна ціль полягає у формуванні особистісної культури ди­тини через ознайомлення з мовою й культурою іншого народу та прищеплюванні толерантного ставлення до носіїв інших культур.

        Освітня ціль полягає в ознайомленні дітей з граматични­ми структурами, яких немає в рідній мові, та оволодінні ними; розширенні кругозору; активізації роботи слухового, зорового, мовно-рухового та моторного аналізаторів, що сприяє розвитку логічного мислення, пам'яті, уяви.

         Практична ціль полягає у формуванні англомовної комунікативної компетенції, яка складається з трьох основних видів: мовленнєвої, мовної та соціокультурної.

    Мовленнєва базується на двох видах компетенції — аудіюванні й говорінні, тобто у дітей формуються мовленнєві вміння в цих видах діяльності.

    Мовна включає фонетичну, лексичну та граматичну компетенції, тобто у дітей формуються відповідні мовні знання та мовленнєві навички.

    Соціокультурна охоплює країнознавчу та лінгвокраїнознавчу компетенції, тобто у дітей формується певне знання про культу­ру країни та особливості мовленнєвої та немовленнєвої поведінки носіїв мови в певних ситуаціях спілкування.

        Слід зазначити, що формування комунікативної компетенції в значній мірі залежить від рівня сформованості у дітей навчаль­них умінь, тобто від рівня сформованості навчальної компетенції. 

  • Відповідно до визначеної мети основними завданнями є:

    ·        виховання  інтересу,   поваги,  толерантності  та  ціннісного ставлення до культури, традицій та звичаїв народів, що розмов­ляють іншою мовою;

    ·        ознайомлення   з   елементами   соціокультури іншомовних країн;

    ·        розвиток лінгвістичних здібностей дітей;

    ·        розвиток мовленнєвих здібностей;

    ·        прищеплення  елементарних  навичок  усного  англійського мовлення,   сприяння   накопиченню   дітьми   лінгвістичних   знань у галузях фонетичної, лексичної та граматичної будови англійської мови;

    ·        створення   умов   для   оволодіння   елементарним   умінням спілкуватись    англійською    мовою    у    межах    комунікативного мінімуму, пов'язаного зі світом дитинства;

    ·        залучення дитячого досвіду спілкування рідною мовою для навчання спілкування англійською;

    ·        виховання культури та відкритості спілкування;

    ·        підготовка дітей до подальшого вивчення англійської мови.

  • Зміст навчального матеріалу

     Добір навчального матеріалу проведений з урахуванням:

Ø вікових особливостей фізичного, психічного та соціального розвитку дітей;

Ø забезпечення повторюваності матеріалу для вивчення лек­сичних одиниць та розвитку мовленнєвих навичок;

Ø поступового     ускладнення     мовного     та  мовленнєвого матеріалу;

Ø ігрового характеру навчання дошкільників;

Ø забезпечення   наступності  між  дошкільною  та  шкільною ланками іншомовної освіти.

  • З огляду на те, що дошкільна освіта спрямована на формування н кожної дитини життєвої компетенції, іншомовна комунікативна компетенція як її складова сформована за основними сферами життєдіяльності, визначеними Базовим компонентом дошкільної освіти. Відповідно до кожної сфери життєдіяльності навчальний матеріал дібраний за такими темами:

 

У сфері  «Люди»

«Привітання та знайомство», «Сім'я», «Моя Україна», «Моє місто», «Англія», «Новий рік», «Мамин день», «Великдень», «Різдво», «День народження»

У сфері «Природа»

«Тварини та птахи», «їжа», «Фрукти», «Овочі», «Природа Землі», «Природа космосу»

У сфері  «Культура»

«Кольори», «Меблі», «Житло», «Одяг», «Лікарня», «Геометричні фігури», «Транспорт», «Іграшки», «Ігри», «Цифри. Лічба», «Величина предмета», «Літери англійської абетки»

У сфері «Я сам»

«Слова ввічливості», «Тіло людини»

     
  •     Для повної реалізації цілей та завдань даної програми на за­няттях використовуються:

—  дидактичні   та   рухливі   ігри,   які   сприяють   вихован­ню    звукової    культури    мовлення,    формуванню    граматичної правильності   мовлення,   збагаченню,   уточненню   та   активізації словника, розвитку зв'язного мовлення, а також інтелектуальному розвитку та розвитку творчих здібностей дітей;

—  навчально-методичні  комплекси   «Get Ready» (Felicity Hopkins, Oxford University Press), «Letter Fun» (Elizabeth Gray, Virginia Evans, Express Publishing); «Childrens Picture Dictionary» (Carolyn Graham, Pearson Longman), які були рекомендовані Міністерством освіти  і  науки  України  для  викладання  англійської  мови,   що можуть використовуватися   як   навчальні   посібники   при   впровадженні програми   в   процес   навчання.   Розподіл   навчального   матеріалу проведений з урахуванням змісту програми для  кожної вікової групи: молодший дошкільний вік (четвертий  та п'ятий рік життя); старший дошкільний вік (шостий рік життя).

         Після лялькової вистави

          Вивчаємо англійську абетку

             Танцюємо разом

Рухливі пісні-це дуже цікаво!

Граємо в мовні ігри.

             JUNIOR EUROVISION SONG CONTEST IN "PERLYNA"
 
ВІДЕОФРАГМЕНТ: ГРУПА "ЛАДУСІ", ВИПУСКНИЙ БАЛ 2015, ВИСТУП ДІТЕЙ АНГЛІЙСЬКОЮ МОВОЮ (З 37:42 ПО 43:30 ХВИЛИНУ)