
Рівні володіння іноземною мовою
Згідно із Загальноєвропейськими Рекомендаціями з мовної освіти існує шість рівнів володіння мовою, які були розроблені Асоціацією Мовних Експертів ALTE (The Association of Language Testers in Europe): інтродуктивний (Breakthrough або А1), середній (Waystage або А2), рубіжний (Threshold або В1), просунутий (Vantage або В2), автономний (Effective Operational Proficiency або С1) і компетентний (Mastery або С2). Вони охоплюють проміжок від базового до практично бездоганного рівня володіння мовою. На них зорієнтовані навчальні посібники з будь-якої європейської мови, довідники, словники, тести. Рівні володіння мовою: глобальна шкала
|
Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання/ Наук. ред.
укр. видання д.пед.н., проф. С.Ю.Ніколаєва. – К.: Ленвіт, 2003. – С. 24/273. – ISBN 966-7043-67-3.
FOR YOUNG LEARNERS

|
Аудіювання Коли я слухаю… |
Монологічне мовлення Під час своєї розповіді… |
|
||
A1 |
Я можу зрозуміти побутову лексику та найбільш поширені вирази на теми, що стосуються мене особисто, моєї сім’ї та мого найближчого оточення, якщо мовлення чітке і повільне. |
Я можу вживати прості вислови та речення, щоб описати своє місце проживання і людей, яких я знаю. |
|||
A2 |
Я можу зрозуміти висловлювання та найуживанішу лексику, що стосується мене (наприклад, основну інформацію про особу та сім’ю, покупки, роботу). Я можу зрозуміти основний зміст коротких простих, чітких повідомлень та оголошень. |
Я можу вживати серію речень і висловлювань, щоб надати простий опис своєї сім’ї, інших людей, місця проживання, своєї школи і навчання. |
|||
B1 |
Я можу зрозуміти основні моменти повідомлень на знайомі теми щодо роботи, навчання, дозвілля тощо. Я можу зрозуміти основне в багатьох радіо- та телепередачах про поточні події дня або на теми особистих чи професійних інтересів, якщо мовлення повільне і достатньо чітке. |
Я можу простими зв’язними фразами розповісти про події та досвід, свої мрії, сподівання та цілі. Я можу навести стислі пояснення і причини щодо думок чи планів. Я можу коротко розповісти історію або сюжет книги чи фільму. |
|||
B2 |
Я можу зрозуміти лекцію та тривалу доповідь і навіть усвідомити аргументацію, якщо тема стосується мене особисто; зрозуміти більшість телепередач про поточні події та інформативного типу. Я можу зрозуміти більшість фільмів нормативною мовою. |
Я можу чітко і докладно висловитися на широкий спектр тем, пов’язаних із моїми інтересами. Я можу висловити думку про проблему, визначаючи переваги і недоліки різних шляхів її розв’язання. |
|||
|
Усне спілкування Коли я розмовляю… |
Читання Коли я читаю… |
|
||
A1 |
Я можу спілкуватися на простому рівні за умови, що співрозмовник готовий повторити свої слова та допомогти мені сформулювати те, що я намагаюся сказати. Я можу ставити прості запитання на знайомі теми, які потребують негайної відповіді, та відповідати на такі ж запитання, адресовані мені. |
Я можу зрозуміти знайомі назви, окремі слова та прості речення, наприклад, у коротких записах, на афішах чи каталогах. |
|||
A2 |
Я можу в процесі спілкування здійснювати дуже короткі обміни інформацією на знайомі теми для того, щоб підтримувати розмову, навіть тоді, коли я недостатньо розумію співбесідника. |
Я можу читати дуже короткі прості тексти. Я можу знайти необхідну мені інформацію в повсякденних записах, таких як оголошення, проспект, меню, розклад; зрозуміти короткий простий особистий лист. |
|||
B1 |
Я можу впоратися з більшістю ситуацій, які виникають під час подорожі країною, мова якої вивчається; взяти участь без підготовки в бесіді на знайомі та близькі мені теми (наприклад, сім’я, дозвілля, робота, подорож, останні події). |
Я можу зрозуміти тексти, в яких вжито розмовну мову і які стосуються повсякденного життя та навчання. Я можу зрозуміти опис подій, вираження почуттів та побажань в особистих листах. |
|||
B2 |
Я можу досить спонтанно і невимушено спілкуватися з носієм мови; брати активну участь в обговоренні знайомих ситуацій, представляючи або захищаючи свої погляди. |
Я можу читати статті, доповіді та звіти про сучасні проблеми, в яких автори займають певну позицію чи висловлюють свою точку зору. Я можу розуміти сучасну літературну прозу. |
|||
Письмо
A1 |
Я можу написати коротку просту поштову листівку з привітанням. Я можу заповнити анкету і написати своє ім’я, національність та адресу (наприклад, на реєстраційній картці готелю). |
A2 |
Я можу написати прості короткі нотатки і повідомлення. Я можу написати особистого дуже простого листа (наприклад, із висловленням вдячності). |
B1 |
Я можу написати простий зв’язний текст на знайомі або цікаві для мене теми. Я можу писати особисті листи, описуючи свій досвід і враження. |
B2 |
Я можу чітко і докладно писати тексти на широкий спектр тем, пов’язаних із моїми інтересами. Я можу написати твір чи доповідь з метою обґрунтування або спростування певної думки; написати лист, висловлюючи особисте ставлення до події. |
|
Listening Аудіювання |
Spoken Production Монологічне мовлення |
|
||
A1 |
I can understand familiar words and very basic phrases concerning myself, my family and immediate concrete surroundings when people speak slowly and clearly |
I can use simple phrases and sentences to describe where I live and people I know. |
|||
A2 |
I can understand phrases and the highest frequency vocabulary related to areas of most immediate personal relevance (eg very basic personal and family information, shopping, employment). I can catch the main point in short, clear, simple messages and announcements |
I can use a series of phrases and sentences to describe in simple terms my family and other people, living conditions, my educational background and my present or most recent school |
|||
B1 |
I can understand the main points of clear standard speech on familiar matters regularly encountered in work, school, leisure, etc. I can understand the main point of many radio or TV programmes on current affairs or topics of personal or professional interest when the delivery is relatively slow and clear |
I can connect phrases in a simple way in order to describe experiences and events, my dreams, hopes and ambitions. I can briefly give reasons and explanations for opinions and plans. I can narrate a story or relate the plot of a book or film and describe my reactions |
|||
B2 |
I can understand extended speech and lectures and follow even complex lines of argument provided if the topic is reasonably familiar. I can understand most TV news and current affairs programmes. I can understand the majority of films in standard dialect. |
I can present clear, detailed descriptions on a wide range of subjects related to my field of interest. I can explain a viewpoint on a topical issue giving the advantages and disadvantages of various options |
|||
Spoken Interaction Reading
Усне спілкування Читання
A1 |
I can interact in a simple way if the other person is prepared to repeat or rephrase things at a slower rate of speech and help me formulate what I’m trying to say. I can ask and answer simple questions in areas of immediate need or on very familiar topics |
I can understand familiar names, words and very simple sentences, for example, on notices and posters or in catalogues |
A2 |
I can communicate in simple and routine tasks requiring a simple and direct exchange of information on familiar topics and activities. I can handle very short social exchanges, even though I can’t usually understand enough to keep the conversation going myself |
I can read very short, simple texts. I can find specific, predictable information in simple everyday material such as advertisements, prospectuses, menus and timetables and I can understand short simple personal letters |
B1 |
I can deal with most situations likely to arise whilst travelling in an area where the language is spoken. I can enter unprepared into conversation on topics that are familiar, of personal interest or pertinent to everyday life (e.g. family, hobbies, work, travel and current events). |
I can understand texts that consist mainly of high frequency everyday or job-related language. I can understand the description of events, feelings and wishes in personal letters |
B2 |
I can interact with a degree of fluency and spontaneity that makes regular interaction with native speakers quite possible. I can take an active part in discussion in familiar contexts, accounting for and sustaining my views |
I can read articles and reports concerned with contemporary problems in which the writers adopt particular attitudes or viewpoints. I can understand contemporary literary prose |
Writing
Письмо
A1 |
I can write a short, simple postcard, for example, sending holiday greetings. I can fill in forms with personal details, for example, entering my name, nationality and address on a hotel registration form |
A2 |
I can write short, simple notes and messages. I can write a very simple personal letter, for example, thanking someone for something |
B1 |
I can write simple connected text on topics which are familiar or of personal interest. I can write personal letters describing experiences and impressions |
B2 |
I can write clear, detailed text on a wide range of subjects related to my interests. I can write an essay or report, passing on information or giving reasons in support of or against a particular point of view I can write letters highlighting the personal significance of events and experiences |